02 Nisan, 2013

KİTAPLARLA İLGİLİ ŞİİRLER



KİTAP
Okumayı, yazmayı 
Gördüm, öğrendim senden. 
Büyükleri saymayı 
Yine sensin öğreten. 
  
Sende bilgi, görgü var, 
Sende bütün gerçekler. 
Sayfalarını açar, 
Okurum birer birer. 
  
Doğruluk ve güzellik 
Senin yolun insana. 
Bize sensin üstelik, 
Öğretmen, baba, ana. 
  
Seni temiz tutarım, 
Kirletmem hiç bir zaman. 
Esirgerim, okşarım, 
Usanmam okumaktan.

İ. Hakkı TALAS



KİTAPLARIM
Ben çok severim kitaplarımı, 
Onlardır en iyi arkadaşım. 
Bütün bu irili ufaklı harfleri 
Ben hep onlardan öğrendim. 
  
Onlar yazmasaydı nereden bilecektim 
Dünyanın yuvarlak olduğunu? 
Nasıl yüzdüğünü vapurun? 
Başkası söylese inanmazdım. 
Yağmur yağdırdığına şu bulutun. 
  
Hiç sevmez olur muyum kitaplarımı? 
Hepsi güzel resimlerle süslüdür. 
Biri hayvanları tanıtır, 
Öbürü masallar anlatır bana. 
Kimi ağlatır, kimi güldürür. 
Hepsi bir şeyler söyler insana!

Şükrü Enis REGÜ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder